Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

5 aprilie 2012

Creier (de porc) la capac


Azi am găsit în supermarket o caserola de creier de porc. Foarte rar văd creier proaspăt. Așa că mi-am luat o astfel de caserolă (circa 520g) și desigur m-am pus la treabă!
Am tot oscilat ce să fac, creier la capac sau creier măcelăresc! Dar m-am hotărât totuși repede! Azi fac din jumate de creier o porție la capac (că-mi era tare foame și mă grăbeam) și mâine din cealaltă jumătate, un creier măcelăresc! Amândouă preparatele sunt foarte simplu de făcut!!!
Nu o să scriu 3 (trei) rânduri despre aceast preparat, cum am citit în mai multe locuri, ci o să încerc să vă sfătuiesc totuși ce să faceți! Ca de obicei, nu?

Ingrediente:
250g de creier proaspăt de porc
2 linguri de ulei de măsline
30g de unt
1 felie de lămâie
sare și piper după gust

Preparare:
Spălați bine creierul în apă rece și lăsați-l într-un bol cu apă pentru a-i scoate sângele timp de 1 oră!
Apoi, curățați toate pielițele, vinișoarele și părțile mai albicioase de pe bucățile creierului.
Când creierul a fost curățat (asta-i treaba cea mai grea la prepararea creierului), încingeți o tigăiță în care ați pus uleiul de măsline și untul (pentru frăgezime și aromă plăcută) și prăjiți creierul la foc mic timp de 5 minute pe fiecare parte (cu capacul pus pe crăticioară). 



Când considerați că bucățelele de creier s-au rumenit suficient și a fost bine pătruns, luați crăticioara de pe foc și adăugați o felie de lămâie si o frunză de pătrunjel drept decor!
Felia de lămâie poate fi stoarsă peste creierul prăjit (de preferat) pentru că oferă un gust mai atractiv.
Servirea se face direct din crăticioara în care s-a prăjit creierul.


Creier la capac ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


6 comentarii:

  1. Aoleu, Marcel! Ce pofta mi-ai facut!!! N-am mai mancat de ani de zile creier. Nu gasesc aici :(
    Sa-ti fie de bine! :P
    Ahhh, cum inghit in sec :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Bianca, dupa cum ai citit, si eu m-am bucurat cand am vazut creierul in magazin!
      Ca nici la noi nu-i mereu in rafturi!
      :)
      Maine postaz Creier Macelaresc! :)

      Ștergere
    2. Da, cand eram mica, tin minte ca nici mama nu gasea proaspat, doar congelat. Proaspat aveam doar cand executau ei animalul:)) Eram cea mai fericita, fiind singura din familie care manca creier, si-l aveam tot pentru mine :))

      Ștergere
  2. O bunatate !creier proaspat de mult n-am mancat !

    RăspundețiȘtergere
  3. e bestial!!!..Si nu-i asa ca nici nu-ngrasa?:)))))

    RăspundețiȘtergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!