Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

Medalie de aur - Campionatul International de Gatit in aer liber - Arad 2012

27 iulie 2012

Ardei iuti in otet (conservati)



Desigur, ca în fiecare an, punem în oțet ardei iuți, pentru a ne bucura de un supliment picant la o grămadă de preparate care o să ne aștepte la pregătirea delicioaselor preparate ale sezonului rece - sarmale, fripturi de porc, ciorbe etc, dar și la preparatele de vară - ciorbă de burtă, saramură, ciorbă de pește etc.
Practic despre ardeiul iute se poate vorbi foarte mult, pentru că este un ingredient cu multiple beneficii medicinale, de care medicina tot vorbește din ce în ce mai mult!
Iar mâncarea picantă, e din ce în ce mai căutată, tocmai pentru beneficiile pe care le aduce în domeniul medicinal. Poate vorbim altă dată despre treaba asta!

Ingrediente:
1 kg de ardei iute
400 ml oțet
400 ml apă
30 g de sare grunjoasă

Preparare:
Spălăm bine ardeii în apă rece. Le tăiem cozile mai lungi
În borcanele pe care le-am pregătit să punem ardeii pentru murat, le-am ”sterelizat” bine cu apă fierbine, introducem ardeii, presarăm cu sare și se lasă 2-3 ore sau chiar până a doua zi, ca să mai piardă din rigiditate (ca să intre cât mai mulți în borcan).


Cantitatea de ardei menționată încape într-un borcan de 2 litri. Noi vom folsi mai multe borcane de diferite capacități, desigur!
Porționați în mai multe borcane mai mici, așa cum fac și eu, pentru că oricum e mai economic și mai la îndemână când folosim ardeii iuți murați.
Apa cu oțetul se fierb într-un clocot și se deșartă imediat peste ardeii din borcanul așezat pe o placă metalică (pentru a nu se sparge borcanul, desigur - banuiesc că știați această jmecherie). 
Acesta se leagă imediat cu folie de nailon (să nu se evapore lichidul) sau dacă aveți borcane cu filet, le infiletați imediat pentru a se etanșa perfect.


Ardei iuți în oțet ... Done!

POFTĂ BUNĂ!

PREPARAT GARANTAT DE:


8 comentarii:

  1. Nu stiu ce se intampla ca de 2ani nu-mi mai reusesc ardeiii la otet;sau ardeiii nu sunt suficienti de "maturi",sau otetul nu mai este cum era o data!!voi incerca si varianta ta.
    o zi si un weekend minunat!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Incearca cu Otet de Mizil. Si daca nu gasesti, incearca si cu Otet de Raureni!
    Mi se par cele mai bune!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Noi luam ardeii iuti in otet de la socrii, dar am retinut reteta!!!!Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce vorbesti tu straine???!!!la noi se aduce doar otet de Tg.Bujor ca doar avem fabrica de otet in judet!
    O zi buna(nu cred ca mai e buna dupa ziua de ieri)!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. asa Marcele... ardei cu ardei ;)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Asa Marcele... o arzi cu ardei iuti ?? :)) Ce iti mai place dracia si iuteala :))) La monsters of flames trebuia sa bagam niste ardei de astia de ai tai cu alea ai mei in ulei de masline si aia era... apara in ziar: 1000 de morti la concursul de gatit in CLUJ ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mehrzad prietene..... nici nu sti tu ca la Cluj am adus si o pasta de ardei iuti (facuta de mine), pe care am strecurat-o printre sosurile picante pe care le-am adus special sa le ia gura foc si sa le sara ochii din cap!!!
      Ca doar trebuia sa pastrez tema impusa de organizatori: MASTER'S of FLAMES!!!
      :)

      Ștergere

Îmi pare rău, dar nu mai admit Anonimat la comentarii, pentru că sunt asaltat de reclame pentru site-uri pentru bărbați, nu despre conținutul blogului!
Vă mulțumesc pentru înțelegere!